tisdag 12 juli 2016

På Sosuas strand

W har till slut insett att jag är en plåga att hänga med när jag är rastlös, vilket jag blir osedvanligt fort. Därför tog han med mig till Sosua igår, ett litet samhälle ett par mil från Cabarete där vi bor. Sosua ser inte ut mycket för världen, ganska sjaskigt, skräpigt och fattigt. Men skenet bedrar.. Några trappsteg nerför en klippa och en alldeles ljuvlig strand uppenbarar sig. Vattnet alldeles turkost och inga jobbiga vågor. Innan vi hunnit nedför trappan, hade de fixat solstolar och parasoll till oss. Två sekunder senare hade jag en pina colada i en urgröpt ananas i handen.
Där tillbringade vi eftermiddagen och bara njöt.
Har inga bilder på det, och vet heller inte vad det kallas, men vi provade även på att hänga oss fast i någon form av flytande platta medan en motorbåt körde rundor med oss. Det gick galet fort och jag formligen flög av plattan flera gånger om. Bikinin hade jag nere vid knäna.. men kul var det!









Typ kanderad cocosnötsmassa. Galet sött oavsett

Häromdagen var vi ute på byn, tog en öl och spelade biljard. Jag ägde matchen.. i ungefär tio minuter, Därefter hade jag, trots egen bedömning av att vara rätt grym, inte en chans.




Inga kommentarer: