lördag 2 juli 2016

Hajk i djungeln

Igår tillbringade jag förmiddagen med att hajka i Djungeln. Inte själv - jag fick betala 40 dollar för nöjet, och hade då en alldeles supertrevlig och kul guide med mig. Tvi timmar sades det att turen skulle ta. Vi var iväg i över tre.  Det var precis rätt typ av äventyr för mig. På vägen hittade vi en grotta som vi badade i, mötte en tant som (enligt guiden) var 120! år gammal och en massa spännande växter, fåglar och smådjur.
Fick guidens kort för framtida guidningar och äventyr på andra platser i DR.

 Ananasförsäljning ute i skogen

Nån myggavstötande blomma


badgrotta


För övrigt blev det igår ett premiäråk på vårt nya tillskott i tillvaron. Hon är döpt till Perdita. W sa att det betyder motorcykel på spanska, men enligt google gör det inte det alls. Jag undrar vem som har rätt. Oavsett.. Perdita får det bli ändå.
Kvällen ägnades sen åt middag på Alis Camp. Ett supermysigt bohemiskt backpackerställe som jag och Karin hittade på vår förra resa här.
 





Perdita

1 kommentar:

Karin sa...

Åh så mysigt gumman! Känner igen både Allis och guiden. Keep on rocking!//Karin