fredag 22 juli 2016

Det här med packning

Trots att jag rest vad jag själv skulle påstå ganska mycket, så är jag helt sämst på att packa. Så även denna gång.

Saker som jag haft med mig till DR som inte var så nödvändiga som jag trodde;
* Plattång - använt den EN gång och då bara för att den skulle bli använd. Mitt hår är konstant blött, och även om det inte vore det, är här så fuktigt att håret krusar sig i samma sekund jag dragit den genom slingan.
* Paraply - Det har regnat typ två gånger, och då var det mer än välkommet.
* Pannlampa - fråga inte!
* Tre! tjocktröjor - Använt en tröja en gång under en lång mopedtur sent på kvällen.
* Byxor - Det går inte att ha byxor. Svetten ligger som en pöl runtom mig även när jag bara har en tunn klänning på mig. 
* Det tredje paret skor -Finns inget behov för annat än sandaler och flip-flops.
* Filmer på DVD-skivor - De går inte ens att se på. Totalt onödigt!

Vad jag saknat att jag inte packade med;
* Min spanskabok - Är galet motiverad att fortsätta lära mig spanska!

De saker jag haft mest användning för;
* Stickad tunn tunika -  Att bära ovanpå bikinin. Jag har typ bott i den.
* Min kudde - Älskar min kudde!!
* Alla böcker -  Är inne på min 8e bok nu.
* Min laptop - Använd dagligen

Detta kommer bli skönt med att komma hem;
* Att få lov att slänga toapappret i toan igen - Blir stopp i rören här om man gör det.
* Hejdå kackerlackor och myror -Insektsspray is da shit!
*  Det här med säkerhet - Jag är nog väldigt svensk i det här, men att se spädbarn i famnen på sina mödrar på en moped där ingen har hjälm, det sitter ytterligare två vuxna med och det dessutom går ganska fort, får det att rysa i mig. Samma sak med bilstol, vad är det?!
* Matbanan (platanos) - Alltså, jag har verkligen försökt, men det är inte riktigt min grej.

Vad jag kommer att sakna när jag åker hem;
* Solen - Jag tar med den hem!
* Alla fantastiska människor som jag mött under min resa - Vi möts igen!
* Naturen - Det är så otroligt vackert överallt.
* Wilton





Inga kommentarer: