fredag 1 juli 2016

Livet med en dominikan

Jag har varit i DR i fyra dagar och sambolivet med min dominikan börjar redan likna det som hos ett gift gammalt par..
- Hemlagad middag varje kväll. En av oss lagar maten, den andre diskar.
- Gå på toa med öppen dörr (gäller dock ej u.t själv)
- De första 2-3-4.. konflikterna är avklarade.. Var det någon som sa kulturkrock?!
- Morgonhumör!
- Tv-tittande efter jobb.. är tydligen essentiellt i vilket land man än befinner sig.
- Göra sig fin.. Jag svettas konstant i värmen. Enda gångerna som svetten inte rinner är när jag befinner mig i poolen, i havet eller i duschen. Att vara sitt snyggaste jag hör kalla världsdelar till.
- Hela tiden hjälper vi varandra med språket, han mig med spanskan, och jag honom med engelskan. Hoppas på att tala flytande spanska när jag kommer hem!
- Och javisst ja.. vi lägger oss typ kl 21 varje kväll.. som riktiga pensionärer!

Över lag känns det väldigt bra. W är oerhört omhändertagande och mån om mig. Ibland något överdrivet enligt en som är galet självständig och van vid att sköta sig själv, men ibland är det bara att slappna av, hänga med och låta sig bli månad om helt enkelt.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul att följa dig �� fika när du är hemma igen! ! Linn

Unknown sa...

Underbart madde �� kram Åsa

Unknown sa...

Underbart madde �� kram Åsa