måndag 4 juli 2016

Man-cold och Puerto Plata

Igår var W ledig från jobb, och han skolkade dessutom från engelska-skolan. Vi gick upp redan i gryningen och tog mopeden till Puerto Plata. Det är en sträcka på drygt fyra mil. Sittsåren i rumpan var inte nådiga sen.
Vi åkte runt i stan en sväng, matade duvor på torget, vilket var skitläskigt eftersom jag hade ungefär 150 duvor runtom och ovanpå mig. Åt frulle på terrassen utanför "Ocean world". Där inne kan man kolla på delfiner och fiskar och sånt, men det kostar sjukt mycket att komma in, så vi hoppar nog det även framöver.



Framåt lunch kom W;s bästis på besök. Denna kille kunde knappt någon engelska, och jag kan ju i princip sju ord spanska, så W som endast kan en del engelska fick översätta. Extra märklig blev stämningen när vi pratade om om våra familjer och jag istället för att säga "jag vill ha", berättade för denna bästis att jag älskade honom.. på spanska..
Det hela avlöpte rätt bra ändå med poolhäng, lunch och ett par rom&cola.


Ett amerikanskt par som också bor här, tipsade om en restaurang som jag och W sedan besökte igår kväll. Restaurangen var som en terrass, belägen på en klippa med havet precis nedanför, vilket får det att kännas som att en svävar precis ovanför vattnet. Väldigt mysigt! Det var lätt en av de finaste restaurangerna jag besökt.

 

Idag har jag ådragit mig en man-cold, och tycker därmed oerhört synd om mig själv. Planerna på att gå en lång promenad längs stranden och kanske unna mig en promenad har fått skjutas framåt till fördel för vila istället. Passade även på att tvätta då städtanten var här.



 Mitt mest användbara uttryck på spanska så här långt... "Tengo Hambre" - Jag är hungrig.  Funkar alltid!

Inga kommentarer: