söndag 3 augusti 2008

Kollo, kollo, kollo, kollo

På stugfesten som mimare och ormtjusare
Hugo och jag before stora rymmarleken
Lursjön, vackraste platsen på jorden
som clown på stugfesten och snurrar lyckohjulet
som man kan vinna kolor på.


Kollo är nu slut för denna gång, och om det blir fler somrar i fantastiska Barnens by vet jag ännu inte. Denna sommarn har varit absolut magnifik med soliga dagar, roliga jobbarkompisar och underbara barn! Det har blivit korvgrillning, nattliga bus, massa bad, disco me såklart och en hel massa annat. Alla dagar är inte perfekta, inte ens på kollo. Ibland är det riktigt slitigt...typ som när man jobbat tre dygn i sträck, eller när barnen har stora konflikter med varann som måste lösas, men det gör inget för i efterhand känner man att det varit värt mödan! Barnen har sen förhoppningsvis fått oförgömliga upplevelser att ta med sig hem igen. Jag kommer sakna mitt jobb otroligt mycket och förmodligen tjata ihjäl alla mina vänner om kollo, precis som jag brukar göra, det går helt enkelt inte att låta bli.
Häromdagen var det avslutning på det hela med årliga "Slutan". En fest som hitintills alla år varit otroligt lyckad och så även denna gång! Det blev grillning me några kollegor, fördrink på kontoret och sen vidare till Sjöstugan där det blev snacks, magdans, eldsprutande, spex och till sist även allas vår "bläckfisk"...en självklarhet på alla kollodiskon!

3 kommentarer:

riksomengris sa...

vad är bläckfisken?

Maddemadds sa...

I en bläckfisk börjar en pojke o flicka dansa me varann(tryckare såklart), när musiken stoppas bjuder dem upp varsin ny, och så fortsätter det tills ALLA dansar =).

riksomengris sa...

Så... avancerat hångel? Hi hi