måndag 4 augusti 2008

Flaskpost och köttbullar


i morse vaknade jag upp utan en enda idé om vad dagen skulle innehålla. Precis i den stunden ringde min kära syster yster och ville leka med mig. ( eller, ja, hon ringde egentligen när jag fortfarande sov, men ändå). Turen drog till Burlöv center och sen vidare mot Staffanstorp hem till dem. Väl där gjorde jag och Anton flaskpost. Vi tyckte båda att det var superspännande att knepa ihop, och vi skrev ett läskigt brev där det stod så här: "HEJ! VEM ÄR DET SOM LÄSER MITT BREV??? JESUS I FÖRR I TIDEN HAR LÄST DETTA BREV! DETTA BREVET ÄR MAGISKT. DEN SOM FÖRSÖKER LÄSA DETTA BREV, ÅKER TILL EN ANNAN VÄRLD /PIRATERNA" Det var Anton som själv fick bestämma vad det skulle stå, och jag fick stå för designen på pappret för att få det till att se riktigt, riktigt gammalt ut!
Ikväll har även Emma och Pierre varit här och vi har ätit mumsiga, hemmalagade köttbullar!
PS. jag har även äntligen lyckats lägga in lite kollobilder på facebook, så gå DIREKT och kolla!

3 kommentarer:

riksomengris sa...

Vem var kocken till köttbullarna?

Maddemadds sa...

Syster yster...och nån gång då och då skakade jag om stekjärnet lite =)

riksomengris sa...

Och här fick jag upp hoppet om att det skulle anlända en köttbullsmästare till Skövde om några veckor... ;-)