måndag 4 augusti 2008

hemlängtan

Häromdagen drabbades jag bessynerligt nog utav hemlängtan. Vilket av alla mina hem kan man då fråga sig eftersom jag för tillfället bor lite här och där. Men det var den mysiga 2an i Lidköping som drabbades av min längtan. Balkongen med vinrankor som klättrar över taket, den fula, men sköna soffan där jag många gånger suttit och pluggat, kollat på tv och ätit middag. i. Köket som kanske inte är världens finaste kök, men som jag lagat en hel massa god mat i. Och till sist, mitt fina sovrum med min underbara och stora säng saknar jag nog allra mest. Varför jag helt plötsligt började tänka på detta har jag ingen aning om, men det känns som att det har gått över nu i alla fall. om tre veckor far jag upp till Skövde igen, och då är det jag som inreder, på mitt eget sätt och med mina egna nyinköpta möbler. Det ser jag verkligen fram emot! Det ska dessutom bli skönt att ha endast ETT hem, och förhoppningsvis är det det som jag kommer att drabbas av hemlängtan till hädanefter när jag är ute och far på mina vanliga äventyr!

Inga kommentarer: