lördag 12 mars 2011

Singapore day 2

Staden

En damm

Jag hittade en liten sot odla

Hogt regnskogstrad

Min favoritblomma (forutom maskrosor) Frangiapani

Singapore ar en valdigt intressant stad, den ar inte sa att saga "lagom" sa som vart eget lilla land ar. I Singapore ar det istallet tvartom.. Extremt med ALLT! En park som ar extremt stor, pa restaurangerna kan man valja mellan extremt manga olika ratter, husen ar extremt hoga och samtliga har extremt urpraglad arkitektur. For att upprepa annu en gang.. hela Singapore ar extremt! Dock ar det fortfarande en enormt vacker stad, manniskorna ar trevliga, vadret kan man inte fa mer perfekt (pa tal om vadret i Singapore sa har jag ocksa brannt mig extremt mycket!) och har finns ett stort utbud med saker man kan gora om man ar turist som jag.

Idag har jag till exempel vandrat i den vackra botaniska parken som var helt underbar. Vackra blommor, regnskogstrad, mysiga grasmattor och dammar innehallandes bade fiskar och faglar.
Darpa hittade jag en Starbucks (kan omojligen halla mig borta ifran deras frappochinos) och sedan klev jag upp pa en tourbuss (las turistbuss) som korde runt hela stan, sa nu har jag sett den! Imorgon ska jag leta upp Victorias Secret och kopa underklader for alla mina semesterpengar, sen ska jag lagga mig pa stranden en stund for att darpa avsluta dagen med att kopa elektronik, det skulle tydligen vara billigt har var det nagon som sa.

Hoppas att ni har det bra hemma. Glom nu inte att kommentera flitigt :)

1 kommentar:

Terese sa...

Det låter verkligen kanon Madde och jag är inte alls avundsjuk (läs EXTREMT avundsjuk)på dig. Det måste kännas konstigt att vara backpacker igen men fördelen denna gång är att du troligtvis har mer pengar. ;)

Du får njuta av värmen medan en annan är kvar i kylan, förkyld och dan och drömmer om våren. Njut åt mig med. =)

Ta hand om dig nu.
Kramar