torsdag 10 mars 2011

jakarta day 2

Staty, typ

Tjusigt varuhus

trottoarerna ar inte gjorda for att ga pa

Swimmingpoolen i husvarldens hus

Har sightsat genom stan pa egen hand idag, med borjan pa exklusivt varuhus och sedan fortsattning pa 6vanings-basar. Tog mig fram i stan genom att lifta pa indonesares mopeder (och mamma & pappa som vart nervosa nar jag skulle hoppa fallskarm, tur att de inte sag detta... ;)) Har hittat min Indonesien-magnet antligen, det var inte latt da de typ inte har nagra turistshoppar alls.
Fick sen underbar och uppfriskande ansiktsbehandling pa ett lyxigt spa, sa nu kanner jag mig frash och fin. Kuren avslutades med att jag bjods pa ingefars-te (svinackligt, men tydligen valdigt bra for halsan forsokte de lura i mig). Nu ar jag trott och ska vila en stund innan det ar dags att ga ut och ata middag. Imorgon drar jag till Singapore!

1 kommentar:

Thomas sa...

Hm, hyfsad pool! Är det kallvatten?