måndag 14 mars 2011

Berattelsen om varfor jag jag numera har bytt hudfarg till starkt ceriserosa

Igar gick jag hemifran hostellet med min egenhandigt patagna utmaning om att finna Victorias secret (varldens basta underkladesbutik). Jag fann den till slut och handlade lite underklader och onskepresent till bastaste storasystern. Det intressanta under hela butiksvistelsen var att bitradet hela tiden foljde efter mig vart i affaren jag an gick. Gick jag tva steg till hoger gjorde hon ocksa det. Gick jag till en annan hylla var hon dar efter en millisekund, redo att.. ja inte vet jag.. tanka pa hur jag skulle se ut i de nya trosorna.. eller nat! I vilket fall, det var inte det som jag skulle beratta om...

Efter VS tog jag mig ner till stranden som vart alldeles i narheten, kopte en glass, lade mig pa en handduk, laste min bok, badade lite och gjorde sen om alltihop ett par tre ganger,(Na, jag at inte tre glassar, (aven om det hade varit gott)) samtidigt som jag observerade folket omkring, bland annat tre manniskor som dok omkring i vattenbrynet med rosa korgar. Vad syftet med detta var hade jag ingen aning om, men jag ar ju som jag ar och ratt som det var hade jag fatt reda pa att den ene killen i sallskapet tappat bort sin vigselring i vattnet.. och jag ar ju som jag ar sa helt plotsligt dok jag runt i vattenbrynet jag med. Slutligen dok 4 indier, 1 filipinare, 1 kanadensare, 2 singaporebor och 1 svenska runt pa en ca 10 kvadratmeter stor yta och letade efter namnda ring.
Jag kan lyckligt meddela att den efter langt om lange faktiskt hittades! :) Alla glada och lyckliga, men da vart skadan redan skedd.. Madde inte sa bekvamt brand over hela kroppen utom just dar bikinin tacker = smarta

Men det var helt klart vart det, for nu har jag nya fina vanner som jag gick och at middag med och som visade sig vara helt underbara manniskor!

Inga kommentarer: