måndag 18 januari 2010

I like & tacksamhetslista


Idag är en bra dag, och på bra dagar är det lite lättare att fokusera på det som är positivt och vad man har att vara tacksam över. Bitterfittan is out och in kommer istället min I like & tacksamhetslista.

1. Jag har en fin pappa och en fin bror som ska hjälpa mig att flytta från Skövde på lördag

2. jag har inte längre någon hyra att behöva betala, och kan istället spara mina dyrbara slantar till New York -resa i vår

3. Jag har helt fantastiska vänner som ställer upp, finns där, ringer, stöttar och aktiverar mig när jag den senaste veckan varit på uselt humör och egentligen bara velat lägga mig ner, blunda och låta hela världen försvinna

4. Jag ska besöka det nya äventyrsbadet i Skövde under veckan tillsammans med brudarna och undersöka den verkliga kulighetsfaktorn på stället

5. Jag har haft en helt underbar höst & vinter, och räknar kallt med att våren går i samma tecken då det blir jobb i Oslo tillsammans med världens bästa sambo

6. Jag är så vitt jag vet frisk

7. Internet funkar idag precis så som det ska göra

8. Jag har shoppat massor den senaste veckan, men är ändå inte urfattig

9. Ska ha min söta styrelse på besök idag och förhoppningsvis snacka massa kul snusk

10. Har fått privatlektioner i hur man lagar mat som en riktig kock

11. Vi går mot ljusare tider. Solen kommer snart att sprida sin värme, ta bort all snö och göra världen så grön som den egentligen alltid borde vara

2 kommentarer:

Karin sa...

nu vill jag ha en låt jag med :)

angelica sa...

Nu är det dags att uppdatera igen gumman :)