lördag 16 januari 2010

Klagolista


Eftersom alla andra får lov att göra irritationslistor, tar även jag mig friheten att sätta samman en. Detta på grund av att jag just idag känner mig som en riktig liten bitterfitta och helt enkelt bara har lust att klaga lite (eller mycket).

1. Människor som är i vägen, som bara stannar mitt framför alla andra, som inte ser sig för, som går för sakta och som går mitt i vägen på trottoaren istället för som man bör, gå på vänster (eller höger jag bryr mig inte, så länge de går vid sidan så jag slipper behöva plinga på dem med cykelklockan jämt och ständigt.)

2. All denna förbannade snö..smält någon gång!

3. Skrikande och gnällande barn på stan som jag inte har någon relation till

4. När Internet jävlas med mig och rätt och slätt bara bestämmer sig för att INTE fungera

5. Bilar som stannar för mig trots att jag inte står vid ett övergångsställe

6. kyla, kyla, kyla kyla, kyla

7. När datorns batteri tar slut på fem minuter bara för att kontakten inte är i

8. Att jag på grund av klimatet är sjukt torr på händerna och har fått massa fula plidor i ansiktet

9. Att jag konstant skjuter upp den ack så nödvändiga städningen så att jag kommer behöva göra det i ilfart istället sen samtidigt som jag även gör mig i ordning, lagar mat och dukar

Inga kommentarer: