fredag 9 januari 2009

Besök från det yttre landet (Skövde då alltså)

Två stolta brudar har tagit sig ett dopp

Lägg märke till snön på bryggan

Efter badet. Lite kallt om fötterna, annars var det underbart!

Under nyårshelgen fick vi celebert besök ner till Malmö. FavoritKarin kom för att utforska den skånska staden och jag tog på mig uppgiften som den ultimata guiden. Det första jag gjorde var att visa henne Möllan. Ingen på besök i södern, kan ju lämna utan att först ha gjort en visit där. Det e ju ändå Malmös pubområde nummer 2!
På självaste nyårsafton drog vi ner till Ribbans kallbadhus och tog oss ett par dopp i det underbara tvågradiga vattnet..mys! Synd bara för alla människor som dragit dit sina rumpor just på samma dag, det blir inte riktigt samma avslappnade stämning när man nästan måste stå upp i bastun för allt folk, och dessutom måste akta sig för att få bröst och ballar där man inte vill ha dem.
Vad gjorde vi sen då?! Har för mig att det blev rundor både till Taboo, Systemet och Myrorna.
Som den goda guide jag är visade jag även upp Öresundsbron, moskén, Zlatans boning, Turning torso och Rosengård..alla dessa kända sevärdheter i vår tredje stad! På bakisdagen nr 1 tog vi oss en promenix runt halva stan...riktigt nice!
Inte att förmissa innan min vän for hem, åkte vi till terrariet där vi matade söta silkesapor och höll mysiga ormar.
Jag kanske borde bli guide på redit, det vart inte så tokigt faktiskt!

Inga kommentarer: