söndag 25 oktober 2009

Vi går över daggsstänkta berg fallera

Idag har jag och Anna klättrat i berg. Eller, ja.. klättrat och klättrat, vi gick uppför en väldigt brant stig väldigt länge. Jag säger då det, att all jogging och promenader jag börjat med sen ankomsten hit har INTE lönat sig. Jag räknar kallt med att ha grov träningsvärk imorgon. Men det var värt det dock. Har inte sett sådan underbar utsikt sen NZ. Hade kunnat stanna där uppe hur länge som helst.

Uppe på berget fanns även en brevlåda. I brevlådan fanns en bok. I boken skrev man vad man hette och när man varit där uppe på berget, det tycker jag var ett artigt initiativ. jag var 5843e personen där uppe (sen när vet jag inte dock). Jag undrar vad som händer med den boken sen. sparas den någonstans för eftervärlden, är det nån konstig typ som själv lagt den där för att av någon anledning ha koll på alla oss bergsbestigare eller har Svolvaers kommun för att verka trevliga lagt dit den, men slänger den på tippen så fort den är fylld? Ett mysterium att undersöka närmare kanske.

Följade filmer får tala för sig själva

Dagens norska ord: Artigt = trevligt




1 kommentar:

Cupofteawithtea sa...

Fan va gulliga ni e! Och yay, Annas goteborgska :)