tisdag 6 oktober 2009

At the library

I morse vaknade jag motvilligt upp från en underbar drøm, tidigt som sjutton och inte utsøvd ett dugg, redo før att gå till jobbet. Jag åt frukost, klædde på mig och travade ut i kylan. På avdelningen hælsade jag de andra godmorgon, och ungefær två minuter senare frågar de mig vad jag gør dær... Jag ska ju inte børja jobba førræn i eftermiddag. Fy farao sæger jag bara. jag blev riktigt ledsen. Men det vart bara att halka hemåt igen, och med Anna i sællskap då hon jobbat natt.
Somnade till en film dær hemma, men nu har jag vaknat till igen och befinner mig på Svolvaers bibliotek. Jag menar, någonting produktivt måste ju gøras av dan, så varfør inte lika gærna skaffa lånekort och køpa lite vin till helgen. Tænkte egentligen gå hit, men bussen lockade mer eftersom det regnade. Vem vet, hurtigheten kanske sætter in tills dess att det ær dags att gå hemåt igen.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Jättekul att läsa om hur ni har det! Hur länge blir ni kvar i Norge? Tycker du det är svårt att vara helt ny i yrket och ha första jobbet i Norge?

tillie sa...

men din virrpanna =p