lördag 3 oktober 2009

Första utekvällen i Lofoten

Ungefär så här ser det ut på vägen till Svolvaer

Anna Frös (hon har glömt vinterjackan hemma)

Liveband som spelade mestadels country-musik

Vin, vin vin vin vin vin


Igår vart det utgång i Svolvaer efter en tuff arbetsvecka.
Aftonen inleddes med kylig powerwalk till stan, och därpå bio för att se "Jenta som lekte med ilden". Den vart redit bra, även om mycket från boken ändrats och tagits bort. Nyqvist och Rapace var ändå båda briljanta i sina roller.
Dock vart inte filmen det sista för kvällen. Istället drog vi till en pub/restaurang, Ankarbrygge tror jag det hette och tog ett glas vin. Dyrt som satan vart det, men såå värt det! De spelade livemusik och hade öppen brasa, så det vart riktigt mysigt.. tills det att vi träffade på det norska (ej nyktra) paret. Tjejen kände att det vart en hiskeligt bra idé att öppna sig för Anna och berätta om alla sina bekymmer, medan killen drog med mig upp på dansgovlet för att visa sina förar- skills, som han dessvärre icke hade.
Turligt nog gick de vidare en stund senare mot nya jaktmarker, och jag & Anna kunde andas ut.
Aftonen avslutades med havregrynsgröt, äggamacka och Twilight-film här hemma, helt perfekt med andra ord!

2 kommentarer:

tillie sa...

Hur många gånger har du sett filmen nu?! =)

Maddemadds sa...

Helt ärligt... Jag vet inte, men jag tippar på ca 8-9 gånger (kanske mer) =)