fredag 16 oktober 2009

Valsafari

Ett stort mål med resan är att innan vi åker hem få se valar, helst späckhuggare och blåvalar. Både jag och Anna har frågat folk som kommit i vår väg vart hur vi ska gå tillväga för att finna dessa valar, och har då fått lika många olika svar som personer vi pratat med.
Igår gick det äntligen lite framåt när vi på vår visit till Svolvaer fann en turistbyrå! Damen där inne sa med lite ömkan i rösten att vi tyvärr kommit lite för tidigt.. valsafarina börjar inte förrän i slutet av oktober! Inga problem för oss svarade vi, och nu har vi lyckats lägga vantarna på en brochyr med alla turistgrejer som överhuvudtaget går att hitta i Lofoten.
Nu har vi bara ett problem; Åka gummibåt eller storbåt för att se på dessa underbara djur, Anna och jag röstar lite olika..

2 kommentarer:

Terese sa...

Gu va härligt!
Jag rekommenderar starkt att ni har gummibåten, det är nämligen sjukt läckert! När vi var på valsafari i Narvik åkte vi först den stora båten men jag och syrran blev så sjukt åksjuka! =(
Andra dagen åkte jag, mor och far ut i gummibåten och vi kom då väldigt nära späckhuggarna.
En av dom simmade under våran båt precis där jag stod! Det var bland det mäktigaste jag någonsin upplevt!
Med den motiveringen lägger jag min röst på gummibåten. =)

Unknown sa...

Snart kan man se valar här också!
Gummiiibåååååtttt!!!

:-D