söndag 22 mars 2009

S:t Patricks day





Den 17e mars kom jag på att det var S:t Patricks day.. alltså, en dag att fira! Down under fick jag lära mig att på denna dag skulle man klä sig i grönt, lyssna på irländska såger och dricka sig så berusad som det bara är möjligt. Jag tror detta var den stora huvudtanken, även om det kanske finns något mer djupt från förr att åminna. Anna och jag försökte i vilket fall uppfylla dessa kriterier i så god mån som det var möjligt. Vi blandade till oss varsin god dryck, åt Ben&jerry glass och lyssnade på giltig musik på youtube. Dessvärre hade vi inget grönt att ta på oss, men det fick gå ändå. Sen tyckte inte Anna att irlänskt skrålande var så roligt längre så då struntade vi i det med. Men vi firade i alla fall S:t Patrick på hans stora dag... vem nu än den här typen är!

Inga kommentarer: