torsdag 25 december 2008

Ingen mer julmat för mig tack!

Så var julen över för den här gången..tack och lov säger jag som redan tycker att den är hyfsat uttjatad. De senaste darna har förvisso varit till belåtenhet, men allo julmat börjar ta kål på mig. Den 23e blev det komplett firande med Svågers familj. Julafton firades hos bror min och för första gången tillbringade jag även tomtedagen med mina älskade syskonbarn. Det är något speciellt med att se hur förundrade barnen blir när tomten kommer och delar ut julklapparna! På aftonen gick far och jag på midnattsmässa.. urmysigt (fast vet inte vad far tyckte då han satt och sov under halva evangeliet =))! Det vart mycket sång och spelande..precis vad som behövs efter en hel dag av kommersiellt firande. Idag har jag träffat kusinerna uppe hos farmor på landet, mysigt det med. Och nu sitter jag fast här ute i sommarstugan tills imorn då jag ska hjälpa bror att röja i skogen. Sen bär det förhoppningsvis mot stan igen.
På tal om stan förresten...fy bubblan för att bo en minut från Malmös största varuhus när galet folk ska ut och handla julklappar i sista minuten!

Inga kommentarer: