lördag 20 december 2008

back to Malmö

Igår åkte jag och siri ner mot södern efter nästan två månader hemifrån, Tåget jag åkte med var som vanligt försenat redan innan jag steg på det och fick därför vänta en extra timma i Götet. Hyfsat drygt och också med tanke på min kisse som inte fick röra på sig nämnvärt på över sex timmar. Hon vart jätteduktig dock, och fick en hel massa uppmärksamhet och beröm från folk på tåget.

Idag har det varit släkträff för att fira morfars 80-årsdag på fin restaurang och äta wheeltable. Mycket god mat med betoning på mycket! jag kommer att vara mätt i ett par dagar framöver nu kan jag ju säga..usch för buffér... man äter alltid mer än man orkar =O!
Måste dock betona att mors julskinka är sjukt mycket godare än den på restaurangen, inget snack om saken!

Kvällen har gått vidare hos syster yster med filmkväll. Inledde med "Kung Fu Panda" och fortsatte vidare till "I am Legend"... vikken rälig film. jag fick dyka ner under täcket flera gånger för att slippa se allt läskiskt som kan ge mig mardrömmar! Som tur var såg syster och svåger den med mig, annars hade jag vatt hyfsat paranoid vid det här laget. Har satt på"Hitta Nemo" nu för säkerhets skull så att jag ska kunna somna, den är tillräckligt läskig för min smak.

imorn är det upp tidigt för att gå på kallis...Nu är det dags för vinterbad!

Inga kommentarer: