lördag 11 oktober 2008

På besök i Lidköping

Vackraste platsen i stan; bron över Lidan
(åsså ja, me min nya frisyr.)

Emelie med shoppingpåsarna i högsta hugg

En mysig park som inte har något namn, vad jag vet iaf...

Idag har jag och Emelie varit på stora äventyr. I morse (bara något bakis) klev vi på bussen som förde oss mot Lidköping... den mysigaste stad jag vet. Av någon anledning känner jag mig alltid så väldans lugn och harmonisk när jag är där.
Målet med denna resa var dock inte att harmonisera, utan att få håret vidgjort av världens bästa frisör. Snyggt blev det! både jag och Emelie vandrade ut från salongen som två heta pangbrudar med våra nya frisyrer. Det hanns även med att äta lite gott på wokhouse, köpa nya tallrikar på Rörstrands och gå på lite mysig promenad i staden innan bussen förde oss tillbaka till Skövde. Nu dröjer det nog ett tag till nästa besök... jag måste ju spara ihop pengar så att jag kan köpa fler tallrikar först!

Inga kommentarer: