lördag 4 oktober 2008

Herregud va kul man kan ha på en akutmottagning en fredagsnatt


Kvällen började trevligt på restaurang med spexgänget. Ett par glas vin slank ner, maten var god och sällskapet gick heller inte av för hackor. Också Anna kom en stund och joinade oss, vilket vart kul.
Av någon anledning fick jag sedan väldigt ont runt om mitt nyckelben...Knasigt! Jag menar, vilket diffust ställe att ha ont på. Efter många om och men, samt en person i telefon som sagt att det vart symtom på en propp i lungan for gulliga Anna och jag lite smått oroliga in till akuten. Väl där blev det hyfsat full fart på dem eftersom jag vid den tidpunkten även hade det jobbigt när jag andades. Det togs snabbt blodprover, blodtryck, saturation och puls, och jag fick till och med ett fint ID-band att ha på handleden. Den hetaste (manliga) sjuksköterskan på hela KSS tog hand om oss och ville ta EKG. Det bara till att knäppa upp tröjan och flasha boobsen för honom, kanske inte det allra roligaste på hela kvällen. (spec. inte med tanke på hur snygg han fakiskt var... han vart dessutom väldans trevlig också). Efter all uppståndelse fick vi sätta oss att vänta i väntrummet på provsvaren. Jag och Anna garvade i kapp av trötthet och hade otroligt kul dem stunder som ögonen inte höll på att falla ihop på oss. Klockan halv tre i natt var vi äntligen hemma igen.

Och nä... Det var ingen propp i lungan jag hade.

Inga kommentarer: