torsdag 3 september 2009

Mot Norges fjordar

Hit ska jag, klicka på bilden och försök hitta Kabelvåg

Så här ska det tydligen se ut om man får tro google, jag återkommer med egna foton ifall det stämmer.

Jag har fått jobb som syrra på ett sjukhem... Uppe vid Lofoten i Norge!! Det har Anna också som tur är, för hur skulle jag klara mig utan henne och våra galna upptåg?!!
När de ringde från förmedlingen hade jag ingen aning om vart det låg, sen berättade Anna att det är i höjd med Gällivare, (och jag som aldrig varit hägre upp än Mora typ,) inte nog med det så ligger orten vi ska bo i (Kabelvåg), mitt ute på nån kobbe där runt fjordarna.. Shit Manhattan! Det jag vet så långt om denna plats är att det finns en hel massa berg, och en hel massa vatten. Inte ska det väl vara så svårt att hitta på äventyr med den bakgrundsinfon! Anna och jag har till exempel redan bestämt att vi ska åka skidor och se på blåvalar!
Det här kommer i vilket fall bli RIKTIGT häftigt!! Vi drar den 20e september och kommer hem igen lagom till jul.
Det är redan dags att börja packa, och det är inte lätt.. vi får bara ta med 15 kg packning på flyget.. hur ska detta gå?!!

Inga kommentarer: