fredag 25 september 2009

Livet på Lofoten

På väg till Svålvard

Så fort vi får tid ska vi kolla hur kyrkan ser ut inuti

Igår vart första riktiga soldagen vi hade här i norrland. Då vart jag turligt nog ledig, så det blev allt ett par promenader runt byn och sen upp på kullen för att plocka blåbär. Det är väldigt fint när man väl kommer ifrån "stan" så att säga och bara står mitt i skogen och på berget för sig själv, lyssnandes till inget annat än djuren och vindarna.

När jag lyckats slita mig från Twilight och Anna slutat jobbet begav vi oss till fots mot Svålvard för att kolla in den lite större byn, samt köpa mat. Det vart riktigt mysigt där. Vi fann en biograf som ska besökas närmare nästa vecka, och en secondhand butik där vi fick köpt djupa tallrikar och skedar (så nu kan vi äntligen äta soppa). De hade en större galleria med flera roliga affärer, och jag har en känsla av att vi kommer hitta dit återigen när vi fått vår första lön!

Just nu bara regnar det hela tiden, vilket känns lite tråkigt.. blir liksom inte till att gå ut då. Samtidigt är det ändå rätt skönt att bara softa också. Får la se om det blir nån aftonpromenix senare.

Och för de som tror att jag och Anna kommer att finna våra blivande fästmän här uppe kan ni nog vara lugna. Hittintills har vi inte träffat på en enda ogift man mellan 20-30 år. En av sjuksyrrorna på jobb konstaterade även att de inte ens existerar här på Lofoten.

1 kommentar:

Evil Runar sa...

En fråga inställer ju sig spontant. Vilken är den STÖRRE staden?