torsdag 1 december 2016

Inte riktigt som en tänkt sig, men bra till slut ändå

Hur lyckades Jag hamna i Kenya?! Ett enda litet försenat plan och 10 minuters mellanskillnad innan det anslutande flög iväg räckte för att jag helt plötsligt skulle sitta i det lyxigaste hotellrummet jag sett. Förvisso tog det tre timmar efter landning att komma dit, och förvisso var kl då 03 på natten, och förvisso fick jag bara hänga där i två timmar innan det var dags att åka iväg till flygplatsen igen, men ändå liksom. OCH jag fick ju ett helt nytt land till min samling!
Det är väldigt mycket Hakuna Matata i den här delen av Afrika  och allting går lika långsamt som hos sengångare i filmen Zootropolis. Intentionerna är oftast goda dock, så för det mesta är det bara att släppa son svenska stelhet och hänga på.

Kom ändå till slut fram till Zanzibar och stranden Nungwi som för övrigt är helt fantastisk. Bakom resortmurarna härbärgerar fattigdomen dessvärre dock.
Dagen har ägnats åt att dyka och på vägen träffade jag ett härligt par från Canada. Dags att gå och äta middag med dem nu. Mer dyk imorgon. Det gäller ju att passa på!



Här kan man va!



Finrestaurang

    Blev övertygad om att smaka på det här..                     slemmigt, men mättande!

Den lokala bussen på zanzibar. Hur många får plats?!

Kenya hade mycket att erbjuda!

Inga kommentarer: