tisdag 6 december 2016

Från varmt till kallt

Har tagit farväl av Afrika för den här gången och färdats den långa vägen upp till kalla Europa.  Just nu i Frankfurt och väntar på flyget som ska ta mig den sista lilla vägen hem. Här är rent, välorganiserat och bekvämt. Kontrasterna jag upplevt och lever i är stora. Det råkar bara vara så att jag är en av de få lyckligt lottade som har möjlighet att välja vart jag vill befinna mig och när jag vill tillbaka igen. Senast i förrgår träffade jag en taxichaufför som inte haft vatten i sitt hus på flera månader. Resan har gett en hel del att tänka på och vett att uppskatta allt det jag har.

Sista dagarna i Stone Town på Zanzibar var över förväntan. Träffade ett par svenska kvinnor på världens mysigaste restaurang belägen på en takterrass.  De hakade jag sedan på med till både ljuvliga stränder och till de smala gränderna och marknaden inne i stan. Bättre avslut på resan hade jag inte kunnat tänka mig!





Inga kommentarer: