tisdag 5 maj 2009

Kollomeet 2009

Halva gänget

Den mysiga stugan

Givetvis måste man ha en öppen eld för att komma i spökhistorie-stämning

Barnens By - tröja och allt, viktigt att vara ordentligt förberedd ju

Årets kollosäsong är på ingång, endast 38 dagar kvar är det till start. Som Grand Finale mitt sista år i Barnens By är jag föreståndare på den bästa stugan; KUNGA!
Jag och alla övriga balla föreståndare tillbringade i förra veckan ett par intensiva dagar ute i skogen tillsammans där vi la upp våra mål och riktlinjer för den här sommaren. Det vart riktigt nice faktiskt! Kul att träffa alla kära kollegor, och kul att äntligen få känna att jag har lite koll på mina arbetsuppgifter inför sommaren.
Dock var det inte bara en massa jobb dessa dagar. Vi åt gott, drack gott och lekte mördarleken (jag blidde mördad direkt, fy tusan). Närmare midnatt berättade en av grabbarna den riktiga historien om "Bäckamannen". Jag brukar inte vara känslig för spöken och historier om dessa, men detta var helt ärligt riktigt läskigt! Som tur var delade flera av oss rum, så det gick att sova utan mardrömmar ändå!

Inga kommentarer: