tisdag 21 april 2009

Konstrundan 2009

Vid Kiviks musteri

The KARTA

Svaneholmslott

Jensis & Jag

The gang

Macho macho man.. åsså vår trogna 240
Jensan och jag har gjort det till vår lilla tradition att varje år åka på konstrunda runt Österlen på annandagpåsk. Det gjorde vi också i år, men den här gången drog vi även med oss Bertil & Robin på vår lilla utflykt. Jag kan lova att pojkarna verkade aningens skeptiska till detta (pensionärs??!)evangemang från början, men i slutet av dagen var dem definitivt omvända!
Turen gick mot Ystad, men med lite avstickare på olika slott där vi då givetvis tittade på konst, handlade på loppis och tog typ 1000 foton på oss själva. Väl i Ystad hämtade vi den obligatoriska KONSTKARTAN! För utan kartan hittar man inte konsten... Det säger ju sig självt!
Lunch skulle ju också intas, men vart... det tog typ en timmes vandrande genom stadens bebyggelser innan vi slutligen hamnade på det givna stället "Max". Mätta och belåtna styrde vi sen kosan mot Simrishamn. Åkte inom saltsjöbaden för att spana på Carolina Gynning gjorde vi, men det enda som fanns där var hennes konst.. inte så dum den heller dock så det gick bra ändå!
Det bästa på hela dagen var ändå när jag äntligen hittade min favoritkonstnär efter att ha letat efter henne på varje konstrunda de senaste sex åren! Givetvis köpte jag ett litet billigare vykortsexemplar av hennes målning.. De ville nämligen inte pruta ner priset på den stora tavlan som kostade 35´000 till 100 kr.. Jag förstår inte varför!!
Sista målet blidde Kivik och den obligatoriska rundan inom musteriet där vi inhandlade en hel massa gott!! Egentligen skulle vi hinna med att kolla in snuskkonst också, men då hade de redan hunnit stänga för dagen...attans! Men det får bli till nästa år!

Inga kommentarer: