måndag 20 april 2009

Påskafton

Det nya huset

Tre generationer

Traditionell påskmat

Bröderna Bus

Bror & son

Efter många om och men kom jag iväg från Malmö och körde upp till sommarstugan där det skulle firas påskafton i all traditionell ära tillsammans med familjen. Nästan direkt vid ankomsten blev påskharen delegerad att gömma påskägg runt om i trädgården medan barnen var nere vid sjön. Det blidde en hård, men kul jakt efter ägg kan jag lova, den däringa haren hade ju inte gjort det alltför lätt åt de godissugna barnen.
God påskmiddag följde och därpå for vi iväg för att spana in mor & fars nya hus.. (Jag är väl inte överdrivet lycklig över tanken på att dem ska lämna storstan.. men jag är en stor flicka nu och får väl ta och acceptera att de ska lämna mitt kära barndomshem!)
Kvällen avslutades i alla fall med korvgrillning, grogg och en salongsberusad storebror... sjukt suveränt med andra ord!

Inga kommentarer: