lördag 6 oktober 2012

Trappor, dimma och chokelad

Idag har jag och sambon varit vid Blue Mountains. Ett naturreservat ett par timmar fran Sydney som ar fyllt till bredden av eucalyptostrad, vattenfall, faglar, hoga hojder och haftig utsikt.. eller, nja, just idag av alla dagar skulle det sa klart vara dis, dimma och duggregn. Just darfor bestod ocksa den fina utsikten av mest vitt, vitt och vitt.
Det roligaste av allt var nog anda alla japaner som fotograferade och poserade framfor denna fina vita massa, dar det nagonstans bakom egentligen dolde sig ett storartat stenmonument skapat av moder natur herself.

Dar kunde vi ju inte sta och glo hela dagen, sa det blev bush-walking extra allt istallet. Forst gick vi langs en stig i nan timme och tittade pa disblandad utsikt var 17e meter. Darefter gick vi ner, ner och annu mer ner i en massa trappor, och OJ, sa befann vi oss mitt i regnskogens innersta vasen. Tjohopp vad spannande!! Lite raktfram-gang dar i en pyttestund, och sen sa... 900!! Trappsteg UPPAT istallet! Jag lovar att jag och crosstrainern inte kommer att traffas pa lange efter den strapatsen.

Som trost efter den tortyren hittade vi en chokolateria.. Som hade OPPET!!! En inhadling senare var jag mycket mer nojd!

Ett litet smakprov pa vad vi egentligen skulle ha fatt syn pa daruppe pa berget
"The three sisters"

En del utav trappan fran helvetet
"The Giant stairway" 

Da kamerakabeln ej ar pa plats far ni noja er med google-bilder sa lange. 
Hemmabilder kommer senare. 

Inga kommentarer: