söndag 2 oktober 2011

Kalasigt

Perfekt födelsedagslunch

i Rom


Barnen, ivriga att få tårta och rosa marsipanros

Min 25-års tårta, gjord bara för mig

Denna kniv.. så länge jag önskat mig den




Det är rätt mysigt att fylla år, trots att åldern börjar bli alltjämt onämnbar.

Den stora dagen firades tillsammans med mannen nere i Rom-Italien. I 30 grader och solsken fördrev vi timmarna vid hotellets swimmingpool. det delades ut presenter, öppnades en flaska skumpa och åts pizza innan finlirsmiddag och coctail på aftonen. En mer perfekt dag är svårt att tänka sig.


Firandet av lilla mig fortsatte även hemkomsten till Sverige av dem nära som sjungde så fint där de stod i dörröppningen och ville komma in på kalas. Magnus som ju är världens underbaraste hade lagat pajer och bakat en hel tårta till bara mig - ja, gästerna fick ju smaka förstås. Presentutdelningen fortsatte och stämningen vart kalasig, precis så som det bara ska vara på ett riktigt kalas!

Inga kommentarer: