söndag 2 oktober 2011

Hammerfest dag 6

Det blir en del filmtittande


Utsikten från mitt hus
Inne i byn


Båthamnen



Dagarna uppe i nord fortsätter. Det är grått och småregnigt ute. Det börjar alltmer likna november ute. Ibland retas solen med mig och skiner igenom molntäcket för en timme eller två.


Jobbet går sin gilla gång med de gamla på hemmet. Imorgon och hela nästa vecka ska jag hänga med ett gäng dementa på en låst avdelning. De där dementa är ganska ombytliga i humöret, men är rätt roliga när dem vill.

Dagarna här består av naturliga skäl till mesta del av jobb, men små upptäcksfärder lite då och då hinns också med.
I fredags bordade jag och Anna Hurtigrutten som lagt till i hamnen. Uppe ombord upptäckte vi alla vinklar och vrår innan det blev fika i cafeét.

Ikväll blir det filmkväll hemma hos Anna och övrig ledig tid ägnas mestadels åt att skypa med älsklingen.


1 kommentar:

Terese sa...

Vilken utsikt! Spännande att du är ute på nya äventyr och bra att det verkar funka.

Va spännande att vara på en demensavdelning! Har läst en hel del om demens och rehabilitering och senast idag hade jag ett spännande seminarium om ämnet, mitt intresse har helt klart väckts. Finns en hel del förklaringar till att de svänger i humöret och om du vill så kan jag ge dig några små enkla tips. Säg bara till! Tycker att det är spännande.

Förresten är det DEN Anna som du ska kolla på film med? Hälsa i såna fall! =)