onsdag 30 december 2009

Julfest på sykehjemmet

Är det ett grrr, eller ett woohoo?! Ingen vet..

Levande musik

Lottdragning

Typ 1000 lotter

Pia, Tone & Ranja.. Alla tre så söta och så snälla

Vi

I början av december började hela julkarusellen att snurra igång då det var julfest efter julfest på sykehjemmet, en för de anställda, en för beboerna och nån för de andra som inte fick vara med på de två första. Anna och jag jobbade duktigt och stod i som bara den för att våra söta beboerer skulle få ha lite julmys. Alla fick ha på sig sina finaste käder utom jag och Anna som var tvugna att gå omkring i sexigt vitt, vilket jag bara tycker är liiite orättvist. Men vi fick ju mat i alla fall, och det var ju snällt.. Pinnekjött och någonan annan form av lammkött. Till denna exklusiva måltid serverades även rotmos, potatis och nån form av sås. Den alkoholfria ölen var inget för mig, den smakade bara räligt, så det fick bli julebrus som består utav typ enbart socker istället. Men det var i och för sig bara bra, för en blev ju väldigt pigg utav det.
Att fylla magarna med mat var inte det enda vi gjorde dock. Personalen hade även fixat till ett litet lotteri, Anna & jag köpte typ 1000 lotter, men vann inte en endaste liten pryl..väldigt fattigttycker jag själv.
Efterhand som äggtoddyn rann ner hos alla (utom hos oss som jobbade såklart), satte julesångerna igång... O säga vad man vill om de där norrmännen, men att göra snuskiga julevisor, det kan dem allt! (musevisa på norsk.. nä, jag säger inte mer...)

Inga kommentarer: