lördag 21 november 2009

Lyckad utgång

Färdigstylade och redo att ge sig ut på byn

Mmm..Sushi

Vårt sällskap kände inte att sushi var något för dem..rart (det betyder konstigt)

At the bio

Livesång och dans

Detta var bara början på vår räd

Det går bra att välja godissorter
Gårdagskvällen blev riktigt lyckad.
Efter en inledning som bestod av duschning, sminkning och ett par välbehövda glas fredagsvin, liftade vi in till Svolvaer där vi mötte upp vårt sällskap och åt sushi på en av byns finaste restauranger. Shit manhattan vad gott det var. Behöver jag nämna att både jag och Anna var lyriska.

Senare skulle vi på bio för att se premiären av New moon, och vi var därför förnödda att avlägga ett besök i affären och inhandla hela deras lager av godis.
När detta var gjort och personalen på Rimi andats ut efter vår storartade (kanske högljudda?!!) visit begav vi oss vidare till biosalongen som givetvis var fullproppad med x antal högstadieflickor. Inte bara jag som tror mig ha första tjing på Edward måhända?!
Filmen får godkänt, den innehöll ju en hel del halvnakna muskelknippen, men var ändå till lite av en besvikelse då den inte överhuvudtaget var i närheten att uppnå samma kvalitet som dess föregångare. Kan bero på att de bytt regissör till nån man utan koll. Men som sagt, de halvnakna muskelknippena räddade upp den tillräckligt för att jag ska vara nöjd.

Kvällen fortsatte med utgång på Ankerbrygge där det spelades livemusik och var allmänt trevlig stämning. Träffade på lite kul folk att snacka med, drack en hel del vin och dansade tills stället stängde och det var dags att ta taxi hem.
Det kunde inte bli mycket bättre än så.

1 kommentar:

Karin sa...

Låter som en underbar kväll! Hoppas jag får följa med nästa gång! Puss <3