söndag 29 november 2009

Julfest hos arbetskamraten

Skådespelartalanger

Masse mat

En del av gänget

Legeren og kirurgen

Me, me, me

I fredags var det julfest för sykepleierna på Marithaugen (det betyder sjuksköterskorna). Anna jobbade tyvärr kväll och kunde inte följa med, men jag hade kul.
Norsk julmat fanns det i överflöd, och det var riktigt gott. Alltifrån Ribbe med sås, potatis och rödkål, till kalkon, skinka, potatissallad, bröd och grönsaker. Fy tusan vad mätt jag var sen. Shit manhattan.
Efterhand som vinglasen tömdes och fylldes på (och tömdes återigen), blev det även en hel del dans och ett par lekar. Jag hängde med så gott jag kunde i de norska dryckesvisorna och utan att egentligen ha fått någon objektiv åsikt i frågan så tycker jag faktiskt att det lät rätt bra.. Jag är nog som gjord gör att vara norska.

1 kommentar:

Evil Runar sa...

Jag kan ju nämna att en av mina kunder har en ledsagare som är norska. Hon menar på att det bara är hennes kille som förstår henne när hon pratar norska. Och han är skåning... Så... hittar du nån ledig fiskarson?