torsdag 4 juni 2009

praktik på barnmedicin

Jag har de senaste fem veckorna spenderat den mesta av min tid på barnavdelningen på KSS, där jag fått ta hand om med alla de små sjuka barnen. En del av dem som kommer in är knappt sjuka alls. Andra är väldigt sjuka..Cancersjuka till och med. Att tänka på att barn har cancer är lite läskigt och känns sjukt orättvist. Samtidigt är de så himla starka och medvetna, och det är jättehäftigt att se. Det är roligt att se förändringen på barnen då de är på väg att bli friska igen. När de orkar vara ute i lekterapin, när dem skrattar, ler och inte längre tycker att vi som har blå tröjor är de läskigaste människorna som finns och istället vågar komma fram och ge en kram. Jag hoppas och håller verkligen tummarna för att jag ska få uppleva det här igen till hösten när jag är tillbaka i Skövde.. bättre jobb är det svårt att ha tror jag!

Inga kommentarer: