onsdag 26 september 2007

En ledsen dag

Idag är det en ledsen dag.
Den katt som jag så djupt önskar mig kommer jag inte att få. Detta är något som jag när ingen ser, gråter både morgon och kväll för. Men det kanske är jag som har fel, och alla andra har rätt; att katter bara är till besvär, förstör och luktar illa. Tyvärr, jag kan inte se det så. För mig är en liten kise en familjemedlem som man kan kela och leka med, ett underbart sällskap.
Ärligt talat vet jag inte vad jag ska göra för att kunna komma över det här, för det kan jag nog inte. Samtidigt vill jag inte gå runt och vara arg och ledsen hela tiden, men det är inte så lätt att visa sig vara glad när man inte är det!
I födelsedagspresent fick jag en jättefin liten kattsele, en skötselbok och till och med en bajslåda. Vad ska jag göra med det nu...

Inga kommentarer: