tisdag 28 juni 2016

Äntligen framme i Cabarete

Landade då så äntligen i Puerto Plata igår, något mörbultad efter ca 14 timmars resande och uppstigning kl 02 på natten. Inledde min månad i Karibien med att bli lurad av taxichauffören, men ja.. vem har inte råkat ut för det. Han behöver dessutom säkert pengarna mer än jag.

Har bosatt mig nu i en lya på två rum och kök som är lite sliten, men mysig. Jag har veranda och en swimmingpool 5 meter därifrån.

Det blev en lugn kväll igår. Lite bad, uppackning och pizza på en utav strandrestaurangerna i stan tillsammans med mitt sällskap. Däckade som en gris vid nio.

Idag blir det poolhäng och ett besök på Janets Supermarket.. En kan ju inte gå på restaurang varje dag!
 Och så en liten skrytbild

 Casa Madde y Wilton

 Älskar tropisk frukt!

Min nya bästa vän!

Inga kommentarer: