torsdag 12 maj 2011

Vuxenpoäng

Av någon anledning, utan att jag egentligen riktigt lagt märke till det, har jag börjat samla på mig ett stort antal vuxenpoäng..

Det första som hände var att jag skrev under ett kontrakt som sa att jag från den stunden vart sambo/kombo med underbaraste Jennisen och mitt älskade fadderbarn. En liten modern familj på tre sköna brudar i ett litet radhus mitt ute på landet innehållandes tvättstuga, ett stort kök och en alldeles egen lite gräsplätt. Detta är ju väldans mysigt måste jag medge.

Sen kom nästa grej, och för att göra kort historia kortare; "Hej ni på gynekologen, kan jag få jobba hos er?""Javisst får du det!" Och även om jag inte hunnit dit än, måste jag erkänna att det känns ju rätt spännande ändå.. trots oanständigt antal arbetstimmar per dag.

Och för att jobba och bo mitt ute på landet så måste man ju ha en bil. Det gick som i ett sus så var den fixad. En grön och fin Honda som kan ta mig var helst jag vill.. och det kan ju inte vara fel.

Allt gott till trots, känns det ändå väldans allvarligt och läskigt det här.. är jag verkligen redo för att bli vuxen?! Nää, inte det minsta, men ett litet stopp på äventyrsvägen går ju an ändå.

1 kommentar:

Terese sa...

Åh va spännande!! Ska lilla Madde bli "vuxen" ett tag? Jag kan lugna dig med att säga att trots att man "rotat sig" tillfälligt behöver man inte vara såå vuxen (jag har ju studier, lån(!), köpt lägenhet, hudn och sambo men är jag vuxen för det?? NÄ! ;) Det fixar du, inget är skrivet i sten du får testa och se, kanske är det meningen att du ska ta det lugnt ett tag och så dyker prinsen upp.
Bamse kramar!