onsdag 6 april 2011

Livet pa Koh Chang

Som skrivet innan, hanger jag numera pa en o som heter Koh Chang. De andra tjejerna kande att de ville stanna i Bangkok, men da detta inte ar en stad i min smak, var det bara att packa vaskan och ge sig ivag till namaste paradiso. Detta var ett av de basta beslut jag fattat pa lange! Har ar underbart! Jag har antligen fatt lite farg, stranden ar sa himla vacker, jag har traffat en massa snalla manniskor och jag njuter fullstandigt av att bara gora det som JAG vill. Nar man reser fem brudar tillsammans blir det namligen att man far gora en del kompromissande. Haromdagen blev jag dock valdigt paff.. pa vag mot den dagliga massagen ser jag namligen Shawn - en kille fran USA som reser tillsammans med oss, och han skulle ju inte alls vara har, for Hanna hade berattat for mig att de akt till ett annat stalle i norra Thailand. Det visade sig att Shawn och Hanna hela tiden vetat att de skullat aka hit, men hallt det hemligt for att overraska mig. Ar inte det gulligt sa sag! Igar hade jag anmalt mig till en djungel-trekking tur, vilket innebar att jag fick stiga upp vid en mycket okristlig tid. Pigg och vaken blev vi sen korda ut till borjan av djungeln och vi sedan vandrade pa stigar lite hit och dit. Fick se spindlar, apor, odlor, nagra fiskar, vaxter annat samtt och gott. forvantade mig ett valdigt fladigt vattenfall, men detta uteblev tyvarr. Langden var det inget fel pa, men bredden hade definitivt gett mer att onska! Anyway.. mina knan ar efter trippen inte glada pa mig alls, och jag har en kansla av att de kommer att javlas med mig resan ut nu bara for det. Idag ar det lite sol och regn omvartannat sa har inte bestamt mig for om det bli elefant-ridning, strandhang eller mopedhyrning. . oavsett kommer det i alla fall bli fantastiskt bra!

Inga kommentarer: