söndag 14 mars 2010

Lördagen

Efter en välbehövlig sovmorgen serverades det finfrulle innan de otaliga museumbesöken började avlösa varandra.
Vi inledde på ett historiskt ställe som låg mitt inne i byn;


Gamla föremål tittades på och hummades åt

Det finns verkligen massa gamla grejer på museum
Det blev en del petande

Och massor av fotograferande
Och även lite traditionerligt posande med mumierna
När det blev tråkigt fick man måla sig en teckning ifall man ville. Det ville jag och Jensan
Nästa ställe var ett paleontologimuseum, det betyder dinosaurier och tråkiga stenar, i alla fall tyckte vi tjejer det. Kenan var lite mer exalterad av stenarna som fanns att se i alla möjliga färger och former.
Tyrannosaurusen var lite läskig faktiskt, men mindre än jag hade trott
Petandet fortsatte
Stenarna gick inte att peta på dock, de var inlåsta bakom glas
Vi hann även med att besöka Munchs museum och kolla på hans tavlor. Dock är dem lite paranoida där att alla ska försöka stjäla målningarna så man fick inte fotografera ett endaste litet foto. Det tyckte jag var synd.
Efter en hel dags museivandrande var det dags att dra ut och uppleva Oslos nattliv. Lite förfest med popcorn och melodifestival var vad som behövdes för att vi åter skulle vara på G
Vi fann oss en jättemysig pub mitt på karl Johan där de hade liveband och nice stämning

Vi hade det så koseligt så

Och dryckerna gick inte heller att klaga på

2 kommentarer:

Unknown sa...

Bilderna blev riktigt bra!
Fan, dax att börja blogga igen :-P

Du summerade helgen rätt bra :-D
T-minus två månader till nästa!!!

Bullbloggen sa...

inte fan visste jag att man släppte in dig på museer?