tisdag 15 april 2008

Inga lätta tankar om moln


Jag vet människor vars djupaste tankar rör sig kring varvid åt vilket håll persiennerna ska vändas, eller vilka olika djur som molnen på himlen kan likna. Så skulle jag också vilja ha det, i alla fall någon gång ibland. Vad skönt det skulle vara. Mina egna tankar är så stora, grubblande och många att jag inte riktit vet varifrån dem kommer allihopa. Igår var allting fel och resten var bara jobbigt.  Idag är det något bättre som tur är. Det är inget kul att vara nere. Mest funderar jag på flytten i juni och allt som kommer hända med det. 
Att börja om från början igen med allt, hur ska det gå?
Många andra före mig har separerat, överlevt och klarat sig bra.
Dem flesta har till och med fått det bättre än innan,
så varför skulle inte det kunna bli så för mig?!
Skönt är i alla fall att jag har mitt kollo i sommar,
det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: